ALLMÄNNA VILLKOR

Tack för ditt intresse att göra affärer med oss!
Här nedan kommer våra (F&D Scandinvia)* allmänna villkor, vilket är viktigt att ha koll på. Så glöm inte att läsa. Vi ser fram emot att samarbeta och är här för att besvara eventuella frågor du kan ha angående våra villkor. Vänliga hälsningar Från oss på FloraDecor. *F&D Scandinavia är det juridiska namnet för FloraDecor

PRISER

Priser i katalogen anges exklusive moms. Alla priser är per styck, set eller förpackning. I händelse av feltryck, eventuella prisjusteringar p.g.a. valutaförändringar eller prishöjning från leverantör, förbehåller sig F&D Scandinavia AB rätten att tillämpa det nya priset.

BETALNINGSVILLKOR

Alla kunder har 30 dagars betalningsvillkor. Nya kunder ges 30 dagar efter kreditkontroll. Vid betalning efter förfallodagen debiteras lagstadgad påminnelseavgift, 60 kr samt dröjsmålsränta med 2 % per månad. F&D Scandinavia AB förbehåller sig rätten att debitera lagstadgad förseningsavgift på 450 kr

FRAKT

Pall- och emballagekostnad tillkommer med 90 kr per pall. Vid telefonavisering från fraktbolaget tillkommer en kostnad på 90 kr. Frakt tillkommer även på restorder. F&D Scandinavia AB förbehåller sig rätten att annullera eventuella restorder som understiger ett värde av 2000 kr. Vid eventuella prisförändringar hos fraktbolaget förbehåller F&D Scandinavia AB sig rätten att tillämpa det nya priset.

REKLAMATION AV VARA

Reklamationer av felleveranser eller felaktiga varor skall ske inom 7 dagar från det att varorna anlänt. Vid felleverans eller felaktiga varor ersätter F&D Scandinavia AB med ny vara eller kreditnota enligt överenskommelse. Kontakta alltid respektive säljare eller

F&D Scandinavia ABs kontor inom avtalad tid (7 dagar) för ev. reklamation.

  • Kontor info@floradecor.se
  • Tel. 031 68 67 50
  • Thomas: thomas@floradecor.se 031 68 67 51 \ 0708 42 04 91
  • Ulrica : ulrica@floradecor.se 031 68 67 52 \ 0733 90 10 29
  • WWW.FLORADECOR.SE

RETURER

Vid returnering av levererade varor kontakta alltid F&D Scandinavia AB först. För godkänd retur skall varan vara i originalskick och originalförpackning. Varor får INTE vara prismärkta och kartongerna får inte tejpas med reklamtejp. Krukor måste returneras på pall för att undvika kross. Returer som ska betalas av F&D Scandinavia AB måste mätas (mått och estimerad vikt) innan returfraktsedel kan göras, kund får en blankett skickad till sig för att fylla i uppgifter ang. godset. Kreditering görs efter att godset kommit i retur till vårt lager. Kreditfaktura nyttjas inom/är giltig 12 mån från utförandedatum.

SISTA BESTÄLLNINGSDAG

För att vi ska kunna garantera att ni får er leverans våren 2025 så måste er beställning vara oss tillhanda senast den 15 augusti 2024.

PRISJUSTERINGAR BASERAT PÅ SJÖFRAKT OCH VALUTAKURSFÖRÄNDRIGAR

PRISJUSTERINGAR BASERAT PÅ SJÖFRAKT OCH VALUTAKURSFÖRÄNDRINGAR

Det råder en stor osäkerhet på marknaden för sjöfrakter och valutor.

Vi förbehåller oss rätten att genomföra prisjusteringar baserat på eventuella förändringar i sjöfraktskostnader och valutakursfluktuationer. För att underlätta för er har vi gjort en tabell där ni kan se hur priserna förändras beroende på kostnaden för sjöfrakten.

Frakt /40 HQ Frakttillägg / pall
30 tkr 0 kr
40 tkr 327 kr
50 tkr 554kr
60 tkr  890 kr
70 tkr 1120 kr
80 tkr 1350 kr
90 tkr 1 580 kr
100 tkr 1 810 kr

Exempel:
På Pisa art.nr 2-364 396 blir påslaget per 10 tkr över 30 tkr knappt 13kr per set. Är det färre antal per set per pall ökar set kostnaden.

De varor som inte ligger på pall (exempelvis alla teakmöbler) ökar kostnaden med 5% för varje 10 tkr över 30 tkr som sjöfrakten på en container ökar.